I stället för Mallorca – dag 4

image

Är cykelsporten död eller har den bara åkt på solsemester?

Jag kände mig inte superinspirerad att cykla i dag och de två föregående kvällarna har jag tagit i lite vilket betyder att en viss slitenhet fanns i kroppen. Men eftersom vädret var ok tänkte jag att jag i alla fall kan rulla av benen ett par timmar om jag får sällskap. Men till min förvåning var torget totaltomt! Tjugotredje april vid uppehållsväder!? Tomt?

Jag vet att halva trakten är i Mallorca just nu men ändå var det storligen överraskande. Jag blev faktiskt så paff att jag blev lite irriterad, omotiverad och benägen att ge upp. Benägenheten var en känsla jag lyssnade på så jag sket i det hela och rullade hemåt med en total rulltid på 20 minuter. Hur som helst var det väl lika bra att jag inte ställde till en massa hemmaträningslägersplaner för det hade blivit en gles tillställning. Det var sannerligen bättre förr i tiden. 

I morgon kör jag i alla fall vidare. Planen är att fortsätta på den tillfälligt avbrutna stigen och trampa något i stil med 3,5 h.

Kommentera

