Bakverkschock i renlevnadsbloggen!

Eftersom kassheten är stor satsar jag ALLT på kg/watt i år.

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

I bloggsammanhang skapar man gärna lite spänning genom att i ett inlägg före ett träningspass vara tvivlande inför prestationen för att sen i följande inlägg glatt visa upp nya rekord i form av wattsiffror eller Strava-Kom eller vad som helst.

I mitt fall är det kanske gräddbullen som var resultatet. Men rundan före gick helt ok. Jag körde några halvbestämda drag i tre backar (10 styck) med landsvägshojen och det kändes väl hyfsat. Problemen som jag haft flera år med att vänsterbenet är svagare/akillessenan blir öm finns ju kvar och tanken på att lägga ner alla sorts tävlingsambitioner finns nog där hela tiden. Men så länge som min satsning är oseriös och på motionärsnivå är det skit samma med det där. Men det vore onekligen intressant att få uppleva hur fort det kunde gå med två ben som är lika starka och i balans.

Men slår jag bort de negativa tankarna var rundan helt ok. I ett skede mötte jag en motvindsvägg och kom knappt framåt. Men sen kom jag hem och så var sagan slut.

Kommentera

