Race Windshell Glove – en handsk skalle för dina händer

image

Tydligen upptäckte jag att det saknades ett par vårhandskar i min cykelgarderob så därför köpte jag ett par från min lokala cykelbutik (som heter VM Sport). I butiken säljs mest Bontragerprylar så det fick bli ett par sådana. Efter en enda provtur kan jag säga att de är vindtäta som utlovat men för kalla på landsvägsrundor när det är kallare än cirka fem plusgrader. Men för 5-10 plusgrader funkar de säkert bra.

I övrigt finns alla vanliga detaljerna där: fleecetyg på tummen för snortorkning, reflexer och en fin gul färg så man enkelt hittar handskarna i klädlådan. Ett stort minus dock för att det 2015 fortfarande säljs handskar som inte är pekskärmskompatibla.

2 thoughts on “Race Windshell Glove – en handsk skalle för dina händer

  1. Joakim skriver:

    Jag har liladana, bra skydd inne i handen och passligt varma på våren.

Kommentera

