Utomhuscykling på fredag!

image

I helgen cyklade jag faktiskt utomhus. Då såg det ut som på bilden ovan. Tyvärr har mitt jobb och fruns jobb gjort att jag har lite svårt att träna bra den här veckan (också!). Dessutom ska vi till Ikea på lördag vilket i stort sett förstör hela helgen. I brist på tid har jag fått köra ett par trainerpass i stället. Det är heller ingen dum aktivitet, även om jag nu mest behöver tid i skogen för att bli bättre. Dessutom är det ju så mycket roligare utomhus. Men på fredag eftermiddag borde det lyckas! Det vore fint det.

Angående trainerpassen har jag fått till två lyckade pass i början av veckan.  Senaste dagarna har jag varit trött och känt mig som om jag håller på att bli sjuk. Men jag har ändå gett mig på intervallpass av medelhård sort som faktiskt gått relativt bra. Sjuk har jag ännu inte blivit så det är bara att hoppas att kroppen sköter det där utan att blanda in mig och mitt liv i det hela.

Men som sagt: nu måste jag verkligen börja fokusera på att cykla utomhus så mycket som möjligt. Gympassen kommer troligtvis att skippas från o h med nu. Det är med visst vemod jag lämnar bort gymträningen men jag har insett att jag med nuvarande jobbschema inte riktigt hinner med det utan att det påverkar cykelträningen. Jag kommer inte att sluta styrketräna men det blir nog mest sånt som jag kan göra hemma som core, TRX och lite benstyrka utan vikter. Jag ser redan fram emot att i oktober få börja om med styrketräningen och knappt orka lyfta stången i bänkpress…NOT!

Kommentera

