Ny mössa för vintern lär väl aldrig ta slut

image

Allt annat än ett innerligt hat inför vintern är totalt oförståeligt. Men det hjälper lite mot vinterångesten om man får köpa en ny vinterkeps att ha under hjälmen. Och det fick jag!

Jag har ju några använt en från Rapha som var dyr, men verkligt bra. Skärmen på den gav ganska omgående upp. Eftersom Rapha saltar priserna som en fiskhandlare saltar fisk (haltande jämförelse) var jag nöjd när jag hittade en nästan lika fin av märket Bontrager i lokala cykelbutiken. Den här var hyfsad i pris (26,99 €) men märkbart enklare i konstruktionen än Raphas motsvarande. Hur som helst, en vintercykelkeps är våldsamt praktisk tycker jag. Ni får väl göra som ni vill i dagsläget men om jag blir diktator blir användningen av vintercykelkeps obligatorisk. Ni kan lika gärna börja vänja er redan nu.

2 thoughts on “Ny mössa för vintern lär väl aldrig ta slut

  1. Janne skriver:

    Vad menar du ”om” du blir diktator.. Är det inte frågan om ”när”.. 😀
    p.s. Din blogg är sjukt BRA!!

    H janne

    • vagcyklist skriver:

      Hur hur HUR ska jag kunna bli diktator när jag inte blir uppringd av SFP SDP KD eller Stubb OCH jag inte tycks få militärjuntan på min sida. Omöjligt ju!

Kommentera

