Besvikelsen och raseriet

På grund av orsaker fanns det lite som talade för att mitt planerade intervallpass skulle bli succé. Men ändå, trots alla orsaker och bortförklaringar blir man inte jättenöjd när det ser ut så här:

Om vi bortser från att det tog ett tag att komma upp till önskad effekt (en egenskap när man använder Virtual Power i Trainerroad) så ser man en gul kurva som skvallrar om att jag både vilade extra och vek ner mig ganska flitigt. Nu uteblir ju inte träningseffekten bara för att jag viker ner mig lite men på grund av De Stora Tvivlen känns det finare när allt går planenligt (men ärligt talat hade jag svinjobbigt på samma pass redan ifjol och då var effekten rejält mycket lägre).

Efter besöket blev det ett besök hos massören och han var inte förvånad över att det kanske blev lite pannkaka av dagens pass för lårmusklerna var inte mjuka och fina direkt. Nu blir det att gråta en skvätt och sen foamrulla tills korna kommer hem. Nytt försök på samma intervallpass om en vecka.

Kommentera

