Sommarplaner

Eftersom jag knappt kan gå gatan fram utan att alla fans frågar ivrigt om mina tävlingsplaner för året så är det kanske dags att avslöja lite. Som vanligt vet jag i detta skede ingenting men om jag får vara frisk och motiverad har jag en lista varifrån jag tänkte plocka. Hur mycket jag plockar är givetvis oklart, men har jag hungern kanske jag plockar allt. 

Pp runt är ju lokala vårklassikern för glada motionärer och den tävligen vill jag ju inte missa. Om jag inte kör kvarterslopp i Tammerfors i stället… Sen tänkte jag satsa på feta däck och köra Brahe, kanske Vaasa XCO, Laajavuori XCM i Jyväskylä samt Tahko MTB. Vad gäller Tahko borde jag småningom börja veta om jag vill försöka cykla 60 km snabbt eller förödmjukas/späkas på 120 km. 

Efter detta vore det dags att fara på en liten familjesemester och ta en paus från cyklingen.



Tillbakakommen från semestern är det sen dags att kanske köra ett mtb-lopp i Nykarleby (loppet lär återvända) och sen beroende på hur det funkar med datumen vill jag också köra Joupiska XCM, Botnia MTB och Jämi MTB. Om det ännu finns energi vore det roligt med att återbesöka Pyssymäki XCM och sen kanske, kanske, kanske köra FM i linje för gamla människor. Men detta är högst oklart. 

När detta är klart så räknar jag med att motivationen är låg. Men om det finns ork kvar så kanske jag siktar mot FM i XCM i september. Efter att ha stått över de två senaste åren på grund av förkylningar så räknar jag inte med deltagande i år heller. Men FM vore en bra uppvärming inför årets sista tävling som lär bli Sju sjöars MTB.



2 thoughts on “Sommarplaner

  1. Joakim skriver:

    Jag har oxå funderat på Laajavuori, men kanske Enduro versionen..

Kommentera

