Lite besatt över det här med däck…

image

Det här är något av en favorit just nu. Jag vet inte varför. Eller jo, jag vet. Det vore så givande för egot att få testa något annat än Schwalbe och liknande som jag redan provat.

Men samtidigt vill man ju träffa rätt och inte bara köpa något för att testa något annorlunda. Däck är i mitt tycke ganska dyra skapelser (inte direkt en evighet sedan de kostade knappt 25 euro från Tyskland medan de nu är 35-50 euro) så jag vill inte köpa mig besvikelse. Vad som är rätt varierar väl från person till person men för mig är lättrullat, hyfsat grepp bak och bra kurvgrepp fram det viktigaste. Sen så ska ju vikten vara en bit under 600 gram också för att göra mig riktigt nöjd.

3 thoughts on “Lite besatt över det här med däck…

  1. Joakim skriver:

    Ser ut som Maxxis Ikon, dom gillar jag. Bättre grepp o gummi jämfört med Schwalbe. Men det är ju bara min åsikt.
    /J

Kommentera

