En cykel jag inte köpte – del 3

Den sista och tredje delen i min hyllade miniserie är här! Tyvärr är det redan måndag morgon och det är dags för jobb (och någon gång under dagen en ny cykel). Därför hinner jag inte skriva så jättemycket om ett av de sista alternativen jag hade, men jag slänger upp lite produktbilder med gröna och röda pilar så får ni tolka dem som ni vill.

2015/02/img_0548.png

2015/02/img_0549.png

Epic var alltså ett väldigt seriöst alternativ. På många sätt tror jag att jag hade blivit grymt nöjd med en sådan också. Men speciellt den billigare hade krävt ganska mycket uppgraderingar och jag blev lite trött på hela tanken på att också börja uppgradera hela/halva växelsystemet. Så det blev ingen Epic heller.

Vilka andra kandidater hade jag? Tja, jag kollade länge på någon modell av Trek Superfly FS, Radons nya fullgungtjugonia och Roses nya Dr Z. Dessutom såg jag lite halvhjärtat på några 27,5-modeller också utan att riktigt våga ge mig hän där.

Ungefär så tänkte jag. Processen tog bara ett knappt halvår och det känns ärligt talat som om jag inte får igen det halvåret som gått förlorat. Jag ska aldrig mer köpa en cykel!

Kommentera

