Det blev en… Giant Anthem Advanced 29 S-tec Edition

Tja…en sån här blev det. Dåliga bilder och allt är inte klart och så vidare. Henning hade ”i misstag” satt på en komplett Sram X01 grupp även om det skulle sitta på Sram X1. Sådana misstag kan jag leva med. Det mesta är fixat men däcken ska före våren bytas till ett par Racing Ralph 2.25 och då borde vikten vara strax under 10.2 utan pedaler. Sen ska jag skaffa ett nytt framdrev från Wolf Tooth Components också. Men redan nu är det en fin cykel tycker jag!

image

image

image

Anthem Advanced 29 2015
Fox Factory Kashima
SRAM X01
Funworks/Crest/Ashima
Crossmark/Schwalbe 19A
Bontragerkina stolpe och styre
FIZIK Tundra 2 sadel

4 thoughts on “Det blev en… Giant Anthem Advanced 29 S-tec Edition

  1. Matti skriver:

    Fin! Ganska optimal spec om man ser till pris/kvalitet. Hade varit dyrt att gå upp ett steg, och sparat endast några sketna gram.

    Byt ut Crestarna mot ett par kinafälgar, och du är där! Du flyttar över ekrarna, Lövis spänner och riktar.

    • vagcyklist skriver:

      Jepp, xx1 hade sparat litelitelite, ny klinga sparar 40 gram kanske, handtag kunde jag spara 20 osv. Men sen blir det svårt om man vill hålla det vettigt. Är möjligt att jag lägger på tyngre stolpe för den här kinastolpen är ganska skit. Tveksam också till kinastyre. Men får se.

      Kinakolfälgar vore ngt i och för sig. Får se vad det blir på sikt.

      Kan eventuellt spara en del på tubeless men är osäker på om jag orkar med det…

  2. Samuel skriver:

    Grym hoj och bra spec!

Kommentera

