En cykel jag inte köpte – del 2

Om man är någorlunda prismedveten och finansierar sin hobbyverksamhet själv så går det inte att förbise Canyon, oberoende av prisklass och cykeltyp. Därför var det ju naturligt att det fanns en Canyon med på min lista också.

2015/02/img_0550.png

Som ni kan se finns det gott om gröna pilar. Ok, den har inte elvadelat, men man cyklar precis lika snabbt med XT 2×10. Hjulen är bra, dämparna likaså, bromsarna får tumme upp, ”rätt” sadel och så vidare och så vidare. Med facit i hand hade jag alldeles säkert blivit lycklig Lux-ägare också. Men när jag jämförde kritiskt bedömde jag ändå att den cykel jag får på måndag trots allt har några små fördelar gentemot Luxen. Det är hårfina skillnader, men ändå skillnader. Ska jag klaga på något är det eventuellt att jag hade önskat att Luxen fått vara en cm längre (överröret) för den är ärligt talat lite kort med sina 606 mm i storlek large. Dessutom vet jag att det är något av Canyons stil, men det hade ju inte skadat med lite färg?

Kommentera

