Lägesrapport (sammanfattning: allt väl)

Jag bloggar något sporadiskt vilket ni säkert har märkt och vilket jag också själv varit tydligt medveten om. Fokus har i stället legat på att träna och sen har jag läst lite böcker och varit lite smålat. Rent generellt skrivs det för mycket på de flesta bloggar vilket jag försöker motverka genom att dra ned medeltalet genom relativt liten inläggsproduktion.

Senaste veckan har inte varit någon jätteframgång. Men jag har försökt köra på och sett med positiva ögon på verksamheten. Alla vill ju hela tiden bli snabbare, starkare och uthålligare men ibland är utvecklingen inte så tydlig. När dessutom passen i sadeln har varit få är man dessutom tvungen att anstränga sig hårt för att ens upptäcka någon som helst utveckling. Men i kväll körde jag i alla fall sex tior på ftp +/- och även om svetten rann så sa pulsen och Borg att det borde bli dags att köra ett nytt ftp-test för att få lite fler utmaningar i livet.

I övrigt är jag lite uppspelt över min nya cykel. Enligt UPS är den inom landets gränser så jag får glatt vänta till måndag före jag får den. När jag kollade mailtråden med Henning på S-tec märkte jag att vi mailat angående olika alternativ sedan augusti. Väntan har varit lång. Om jag hinner tänkte jag i helgen presentera vilka alternativ jag hade (men som jag ratade) i segmentet fulldämpad 29:a för långloppsbruk prisklassen 2500-4000 euro. Inte vet jag om det intresserar någon alls men ni måste ändå läsa. Så det så.

Kommentera

