Skidat igen och galenskapen står inför dörren?

Mellan allt annat livsviktigt på kvällskvisten fanns det ändå utrymme för en runda i skidspåret. Runda nummer 9 för vintern vilket börjar lukta personligt rekord så det bara smäller om det.

Vad ska man säga om kvällens runda? Två saker utkristalliserade sig. För det första var föret lite halvtrögt men fästet var desto bättre. För det andra var jag lite för ivrig och började fundera om det gick för hårt. Det gick inte direkt tungt men eftersom jag inte längre använder pulsband är det ibland svårt att veta när det går för fort.

Vad ska man säga om mitt förhållande till skidåkningen? Jag kan säga att vi trivs bra ihop igen (vi hade ett litet gräl i lördags). Dessutom känns ett deltagande i det lokala långloppet Fäbodaloppet inte som en total omöjlighet just nu. 42 km har jag aldrig någonsin skidat förr på en och samma dag och någon skidform skulle jag inte försöka få inför loppet. Men, men…drygt fyra timmar (minst!) av skidlidande kanske skulle bli för mycket av det goda?

Kommentera

