Nu kan jag vila i frid (eller sluta cykla)

När jag för tusen miljarder år sedan började cykla skedde det på en Marin. Det var egentligen enda lite bättre märket som gick att fås lokalt och att få ens föräldrar att köra land och rike runt för att kolla på cyklar fanns inte som ett alternativ. Till alla unga människor kan jag bara säga att internet inte fanns på den tiden så man var begränsad minst sagt.

Jag vet inte hur jag ska dra ihop snöret kring den här textsäcken men jag hittade i alla fall detta på Twitter i dag:

image

Chris Horner (och hans nya lag vad det nu må heta) kommer att cykla på en Marin den här säsongen. Det finns inga snabba slutsatser att dras, inga tydliga röda trådar kan heller skönjas men jag känner mig 100 år gammal och på gränsen till nostalgisk. Horner avslutar där jag började (inga övriga likheter dock, han är heller ingen favorit så frågan är vad jag yrar om?).

Kommentera

