Köpa skidor och övriga existentiella frågor

Så här upplever jag vintern:

This is winter (all your photoshoppade stämningsfulla landskapspictures är ett hittepå).

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Snöskottning, torr hud, fingrar som tappar känseln. Jorden är inte skapad för oss människor. Isbjörnarna är skapelsens krona.

Med detta i tankarna framstår det som ett under att jag med relativt seriöst intresse tittat på nya skidor. Jag var nära att köpa i förrgår i Vasa och jag var fem före igår i hemstaden och jag var ännu närmare idag. Men förnuftet säger att jag spenderat tillräckligt på motionsdelen just nu (jag väntar ju faktiskt på en cykel und so weiter) och därför lär jag kanske avvakta.

Men det är roligt att se att köpbeteendet från cykelvärlden följer med en in skidköpandet. Trots att jag är en skidåkare på Alivio-nivå så sneglar blickarna förbi den vettiga Deore-nivån upp mot XTR för att jag sen börjar inbilla mig att jag behöver XT-skidor. När jag kanske borde ha skidutrustning som är en mix av Deore och SLX.

Imorgon är det dags för en galenskapstradition har jag tänkt. Var kan man då läsa om detta? Jo, på er favoritblogg förstås! Nä, jag skojade bara: ni kan bara läsa om mina äventyr på den här bloggen.

Kommentera

