Ett inställt skidpass är också ett skidpass

image

Youtube-dokumentär på paddan: The Staircase. Riktigt sevärd!

Efter att jag hade skidat igår och till och med gillat det lite så var planen att skida något slags distans idag. Men -15 och relativt hård vind lockade inte alls så jag körde ett lugnt pass på trainern istället.*

Som ni märker har jag skrivit lite mindre om träningspassen nu efter nyår. Planen är att jag dels inte vill tråka ut er med för mycket sånt och dels att jag vill ”göra min grej” i fred eller i smyg eller vad man ska kalla det. Men jag kan bara konstatera att jag haft en riktigt hyfsad träningsvecka. Första gången i vinter jag till 100 % är nöjd med passen som gjorts. Framför allt har huvudet samarbetat fint och jag har känt att jag gör bra grejer som leder någonstans. Därmed inte sagt att jag inte har mina tvivel kring till exempel styrketräningen men jag ska försöka ha tålamod och se vart det leder. Tidigare år har jag lämnat bort styrketräningen senast i början av mars men nu leker jag med tanken på att gymma en bra bit inpå våren, åtminstone hela maj. Men vi får väl se. Troligen dör jag av tristess före det.

*=övriga ursäkter: trött, ont i ljumskarna, kallt, dåliga skidor, det hade blivit för hårt pass för mig, näsblod, hemlängtan, kallt och kallt.

Kommentera

