Det kommer aldrig att bli bättre

Förkylningen är inne på dag 4 och mitt humör börjar bli ner på -4. Detta lär väl eskalera om jag inte snart blir lagom kry för träning. Allmän eländig julstress lär inte bli mera tolerabel av brist på möjlighet till fysiska uttryck.

Med tiden lär man ju känna sig själv lite. Innerst inne vet jag väl att en knapp vecka uppehåll i december varken gör till eller från när man ändå ligger och sprattlar på en relativt låg prestationsnivå även när man är som bäst. Men ändå kommer tankarna i takt med rethostans knackande: jag kommer aldrig bli i form igen.

Men nu är jag ju gammal och vis så i natt när jag vaknade av mitt hostande beslöt jag att utnyttja denna usla torsdag till att veckostäda istället för att städa på fredag (för optimisten tänkte vara frisk och kunna träna då). Det må låta som om jag försökte bota pest med kolera, men jag ser det som time management. Varför slösa tid på att städa när man är frisk när man i stället kan göra det när man är sjuk?

Nu har ni fått er alla en stämningshöjare inför julen. För att det inte bara ska bli gnäll på den här bloggen hoppas jag inom de närmaste dagarna bjuda på två (2!!!!!) årskrönikor. Det är ett rekord som få andra radiokanaler/tv-kanaler/dagstidningar ens kommer i närheten av (undersökningar visar att de i bästa fall ligger på 50 %). Ni kan knappt leva med alla denna förväntan, men snälla gör det.

2 thoughts on “Det kommer aldrig att bli bättre

  1. Janne skriver:

    Synd att du inte är i träningsform! Vi alla andra ligger i mellan 2h – 4h / dag! (2h endast ifall vi har en återhämtande dag) Skulle jag vara du, så skulle jag nog redan ge upp hoppet inför vårklassikerna (PP-runt och Brahe MTB)…

    p.s. skriven med största möjliga sarkasm! 😉

Kommentera

