Gym på ren vilja

Efter gårdagens misärdåliga skitkropp fanns det en del av mig som desperat ville stryka all alternativ träning ur schemat och fylla veckodagarna med cykling. Det måste medges att det konditionstränas för lite just nu med tanke på att det är konditionsträning jag håller på med. Men jag besinnade mig och insåg att jag måste göra det jag tror på och hoppas det blir bra på sikt, även om jag just nu är riktigt dålig cyklist.

Problemet med det jag gör just nu är att det blir väldigt lite cykelträning. Två gympass och ett rinkbandypass är mer eller mindre standard under en normal vecka. Sen har jag 1-2 vilodagar (inte direkt planerade men de tas ut när livet kommer i vägen) och när jag helst inte kör dubbelpass just nu blir det i bästa fall 3 stycken cykelpass (hittills oftast 1 utepass och två trainerpass) vilket är måttligt utvecklande. Men det där ska omorganiseras på sikt för att få lite flås i kroppen också.

Med detta som bakgrund var det ingen inspirerad cyklist som trippade i väg till gymmet idag. Men ibland måste man låta inspirationen komma i takt med svetten. Idag blev det bänkpress och latsdrag följt av benpress, marklyft och step ups. Inga rekord sattes (eller jo) men jag blev lite svettig och det är väl bra på något sätt.

Kommentera

