Söndag är vilodag…eller så inte

November har bjudit på ganska positiv träning men idag fick jag verkligen en verklighetskontroll. Det gick i mitt tycke svinfort på dagens skogsdistans och det torde bero på att Danke är i bländande form och att jag är i medelbra form. Men det hör ju lite till med att det går tungt ibland och ser man på saken på det sättet så var det helt naturligt att jag hade det jättejobbigt idag. Tack och lov fick Riska en pyspunka som krävde luft några gånger och på samma gång fick jag också andas in lite luft. Utan de pauserna hade jag troligen fallit av cykeln på någon öde grusväg och aldrig stigit upp igen.

Men jag fick nästan 3 timmar cykling, vädret var ok och som smör på moset pratades det triathlon IGEN (oron kring detta får jag ventilera i ett annat inlägg).

2 thoughts on “Söndag är vilodag…eller så inte

  1. Danke skriver:

    App app. Det där om bländande form får du lov att radera. Trodde du var så pass van skogscyklist att du insett det faktum att förste man kan glida lugnt medan siste man kämpar med gummisnodden. Eller så är det så att simträningen/triathlonträningen gett det enorma lyftet 😎

Kommentera

