Enbenspresspyramid

Idag var jag så här ensam i gymmet:

Ett helt gym för mig själv!

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Vilket gjorde att jag valde musiken (Vampire Weekends nyaste) och huserade fritt bland maskinerna.
Jag noterade att jag har blivit starkare i bänkpress vilket är så förvånande och magiskt som det bara kan bli. Sen körde jag armcurl eller vad det heter före jag firade med lite knäböj (min uselhet där vet inga gränser just nu). Sen hoppade jag in i benpressen och värmde upp lite före jag körde en enbenspyramid 1-2-3-5-4-3-5-1, dvs med alternerande ben. Eftersom jag tråkar ut er med fullständig transparens i detta inlägg kan jag säga att jag körde dem med 100 kg vikt vilket är ganska lagom för tillfället. Sen tog jag ett par hantlar och roade mig med några serier utfallsgång. Sen blev jag trött och gick hem.

Just nu känns det motiverande med gymträningen vilket gör att jag så smått börjat fundera på att helt satsa på gymträning 2015 med en satsning på bikini fitness i Boratklassen vintern 2015-2016.

Sen till sist fick jag denna på posten idag:

image

Som ni kan se har jag redan slagit in den i presentpapper inför julen.

One thought on “Enbenspresspyramid

  1. Robert skriver:

    Låter och ser svettigt ut. Ser således flera fördelar med det där julpappret. Det är dessutom tungt, jobbigt och svettigt att läsa andras träningsrapporter när man själv har så usel form att man inte ens orkar blogga om hur dålig formen är.

Kommentera

