Föreläsning om cykelträning med Simon Galle från Toppfysik

De som var på cykelklubbens julfest har hört mig nämna detta redan, men för alla andra kan jag berätta en glad nyhet.

18.2.2015 blir det föreläsning med Simon Galle från Toppfysik. Temat är givetvis cykelträning (precisering lär komma) och platsen blir med största sannolikhet Sursik skolas auditorium i Bennäs. Priset vet jag ännu inte men det blir med största sannolikhet överkomligt. Arrangör är Pedersöre MI och föreläsningen är öppen för allmänheten. Anmälningar börjar tas efter årsskiftet men jag lär återkomma till det när det blir aktuellt.

Någon kanske frågar: vem är Simon Galle? Hur ser han ut? På min blogg får ni svaren på frågorna ni knappt hunnit formulera.

IMG_0493.JPG

”Sundbybergaren” Simon har examen från idrottstränarprogrammet på GIH med en kandidatexamen inom idrottsvetenskap. Den tidiga idrottskarriären bestod av kampsporterna judo och karate, men sedan tog musiken tog över helt. Vid 20 års ålder fick Simon dock upp ögonen för cykelsporten och har kört landsväg, mountainbike och cykelcross. Efter ett antal år av disciplinerad träning lyckades han etablera sig i den svenska eliten och även ta sig in på världsrankingen inom landsvägscykel.

Hur vet jag då om detta? För att göra en lång historia kort kan jag berätta att jag blev tillfrågad om förslag på lämpliga föreläsare inom cykelområdet och utgående från min korta lista blev det slutligen Simon Galle från Toppfysik som kommer på besök.

Vad kräver jag av dig som läser detta? Först och främst hoppas jag att ni låter djungeltrumman gå så att så många som möjligt kommer på den härföreläsningen. Om det blir en lyckad tillställning med många åhörare kan det finns möjligheter med fortsättning på samma tema, vilket vore AWESOME.

Det betyder också att jag hoppas att Du kommer på föreläsningen. Oberoende av ambitionsnivå med träning i allmänhet eller cykelträning i synnerhet är det bra att ta en vilodag 18.2 och komma på föreläsning.

6 thoughts on “Föreläsning om cykelträning med Simon Galle från Toppfysik

  1. Robert skriver:

    Vissa har försökt spräcka 7-timmarsvallen på VR i samma grupp som den mannen. Han drog ursinnigt. Det gjorde han säkert hela vägen men jag kan bara bekräfta saken fram till Hjo.

  2. bikeguidesweden skriver:

    Jag kommer ihåg simons första säsong som landsvägscyllist. Helt grön med rosa skor från 80-talet och en billig instegscykel hade han pannben och energi som få. Redan där var det många som imponerades av Simon och jag har alltsedan dess varit en beundrare. I somras drog han även runt inspiratören Lars Erlman på en imponerande runda runt Vättern när den förre gjorde en superklassiker.

Kommentera

