Klubb 2015

Den som läser min klubbkamrat Pettssons blogg har i veckan kunnat läsa att han har gått till nya klubbar till nästa år. Med tanke på detta borde jag kanske räta ut lite frågetecken om mina planer inför nästa år. Rykten om klubbyte har snurrat senaste veckorna och det är både en och två gånger jag har fått samtal från Fillari och Bicycling med frågor om vilken klubb jag kommer att representera nästa år. Dessutom har det varit i stort sett omöjligt att röra sig på stadens gator och torg på grund av alla frågor som främlingar ställer om min cykelklubb och vilken cykel jag ska cykla på.

Tyvärr måste jag meddela att inget är klart och att det varit ganska svagt intresse för mina färdigheter. Likheterna mellan mig och Horner 2013 (när han nyss vunnit Vueltan men ändå hade svårt att hitta ett nytt lag) är verkligen slående. Lättare blev det inte heller när Giant avslutade sin satsning på ett mountainbikelag. Inte för att de skulle ha hört av sig men det blev ju i alla fall ett lag mindre i världen som rent teoretiskt kunde slå mig en signal.

Nu står jag alltså här. Kontraktslös. Men hoppet finns kvar!

16 thoughts on “Klubb 2015

  1. Biker skriver:

    Sett att ett gäng åka omkring på mtb i fina dräkter med texten Mamis eller nåt dylikt på ryggen. Vore det månne en klubb för dig??

  2. lövis skriver:

    Det ska nog gå att ordna.
    En enkel operation samt lite hormonbehandlingar, så kan jag nog se till att du blir kontaktad av klubben.

  3. lövis skriver:

    Kanske tilomed klubbmedlemmarna i Mamis kan ta hand om ingreppet, där finns ju åtminstone en veterinär som säkert kan agera kirurg, och en läkare som kan skriva ut hormonerna.. 😀

  4. Kennet skriver:

    Det ryktas ju om en ny klubb i nejden, Jakobstadsnejdens Triathlon, dom är säkert intresserade av nya medlemmar!

  5. Janne skriver:

    Det går väl alltid att köpa sig en plats som I Formel 1

  6. Annika skriver:

    Kan härmed meddela att MamIS på sitt julstyrelsemöte 22.11 enhälligt har röstat 0/13 att ta med ”En vag cyklist” i mamisgänget, så tyvärr. Inga kirurgiska ingrepp kan inplaneras på detta år, kön är för lång. Mjau….

  7. maku skriver:

    Hur skulle det vara att bilda en egen ny eller återuppliva en gammal förening med Vagcyklist som ordförande/lagkapten ja hela köret….kanske jag kunde hänga med som hjälpryttare/ vattenlangare. Med ….. ännu med i laget skulle vi kanske bli oslagbara 2015.

    • vagcyklist skriver:

      Jag har vid något tillfälle lovat mig själv att inte sitta i styrelser från och med nu fram till min död. Men aldrig vet man. Men nog borde ju jag vara vattenlangare och du kapten i så fall. Men du lär bli utan flaskor när du cyklar ifrån mig med flera minutrar.

  8. MrL skriver:

    Föreslår att du blir kvar i din gamla förening. Nu när de övriga STORA talangerna lämnat skeppet får du all den uppbackning man kan få som den klarast lysande stjärnan. Vem vet, måhända du uppmuntras med en ”präniko” nästa julfest.

Kommentera

