Julklappsguiden – den ultimata, allvetande och sista ni behöver läsa inför jul

Som cyklist vill man ju bara ha en massa cykelsaker i julklapp. Eller det är väl inte helt sant. I ärlighetens namn vill jag i år mycket hellre ha en ny bil istället för något cykelrelaterat. Rosten håller på att äta upp den gamla Focusen så om tomten läser det här vet han nog säkert också min mailadress. Men för er som funderar på vad ni ska skriva på era långa önskelistor som snart ska skickas ut tomten kommer här tre saker som ni med all säkerhet kommer att gilla. Alla produkter har jag använt själv och eftersom jag köpt alla dessa produkter för egna pengar kan ni vara säkra på att det här inlägget är 100 % fritt från influens av samarbetspartners. Dessutom är ingen av dem snuskigt dyra heller så de passar de flesta budgeter.

Bland det bästa på julen är ju att äta sig illamående på konfekt och läsa en god bok. Cykelrelaterade böcker finns det gott om, men ibland är de verkligen långt ifrån läsvärda. Jag har läst en del cykelböcker de senaste åren och i bästa fall hälften har varit ok. Men om ni vill läsa en riktigt bra så ska ni helt klart önska er Phil Gaimons bok. Boken är en okonventionell självbiografi och samtidigt en intressant inblick i en inte alltför penningstinn vardag som proffscyklist några kast under Contador och gänget.

IMG_0486.JPG

Mjuka paket är ju de bästa, speciellt när det är något som mormor virkat… Tyvärr är det sällan mormor brukar virka ett par vantar från DeFeet och det är synd för mer praktiska handskar får man verkligen söka efter. De funkar som extra lager på vintern, på våren, på hösten och till och med på midsommaren (med tanke på hurudana midsomrar vi fått genomlida de senaste åren).

IMG_0487.JPG

Rapha har ju fått stämpeln som posörmärket nummer 1 vilket delvis beror på att de har svartvita posörbilder på sin hemsida. Men de produkter som jag har använt från firman har varit verkligt bra. En av deras produkter som jag använt mycket är deras Winter Hat. Den finns i lite olika utföranden från 45 € uppåt. Runt femtiolappen för en hjälmmössa är inte direkt gratis, men slår man ut det på några vintrar och glädjen som den perfekta passformen ger är det värt pengarna tycker jag. Själv har jag en svart, men en grå eller marinblå skulle duga fint. Se bara till att ni undviker modellerna i merino för den krymper opraktiskt mycket när man, det vill säga jag, tvättar den i 40 grader i misstag.

IMG_0488.JPG

IMG_0490.JPG

IMG_0489.JPG

Kommentera

