Inte min bästa träningshelg

Jag visste väl att det kunde bli svårt att träna bra den här helgen och jag borde väl se det som positivt att jag alls tränade. Lördagen körde jag som planerat ett intervallpass på trainern. Det gick hyfsat bra med tanke på årstiden.

Sen idag skulle det faktiskt ges tillfälle till ett härligt distanspass. Tyvärr fick jag knappt tag i sömnen på grund av magont. Jag låg ett par timmar med mer eller mindre ont. När jag börjat tröttna på magont och ett par fingrar i halsen kändes som ett alternativ för att förekomma magsjukan som tydligen var på gång somnade jag. Jag vaknade givetvis alltför sent på morgonen men mådde någorlunda. Minstingen skulle föras till svärmor för skötsel vilket gjorde att jag kom iväg sent. När jag sist och slutligen kom mig in i skogen hittade jag ett gäng och fick närapå 2.5 h cykling. Tyvärr var jag ganska under isen med en lätt huvudvärk och allmän orkeslöshet så några glädjetjut blev det inte. Men jag fick cykla lite i snacktempo och prata lite skit.

Imorgon skulle jag ha chans att gymma lite men det är tveksamt om jag gör det. Jag känner mig lite hängig och det känns lite som om jag kan ha en förkylning som hotar att löpa amok med min kropp. Men! Det kan ändra snabbt. Imorgon kan jag vara pigg som en piplärka och då blir det nog lite skrotlyftande i alla fall.

5 tankar om “Inte min bästa träningshelg

  1. Martin skriver:

    Vi gymmar 14:30 ifall du vill hänga på men kanske du har nån håltimme före?

  2. lövis skriver:

    Inte heller min bästa träningshelg… OTBade sönder vänster axel i lördags. 😦 😦

  3. lövis skriver:

    Di är nog ganska lagom långa.
    Längre kedjestag hade nog inte påverkat utgången av mitt akrobatiknummer.
    Tyvärr.

Lämna en kommentar