Fredagsprövning

image

Varje fredag (eller torsdag, vi är flexibla) ska barnen ha godis. Jag som alltid varit ett godismonster har inte käkat ett endaste godis sedan fredagen före Tahko, dvs för drygt 4 månader sedan. Numera går det överraskande lätt att låta bli. Men ibland kan jag se på ett godis och le inombords över minnena vi har, godiset och jag.

Men man blir inte snygg och snabb bara av att låta bli saker. Någon gång måste man väl träna också. Som jag skrev igår är det lite svårt att hinna i dessa dagar men idag före jag hämtade barnen på dagis (jag vet, moralpaniken över detta beslut) for jag snabbt till gymmet. På en halv timme hann jag i alla fall med tre set knäböj, marklyft och bänkpress och två set latsdrag, militärpress och en övning till som vi kan kalla för hemligt vapen/cliffhanger (men jag kommer egentligen inte ihåg vad den heter). Att springa genom gymmet är inte idealiskt men ibland får det duga. Nu står cykeln uppriggad på trainern så om jag lever imorgon bitti och barnen låter mig trampa i fred så ska jag försöka dräpa benen på 30 minuter. Håll tummarna för min skull och ha en bra fredag!

Kommentera

