Problematisk träningsvecka

Frun är bortrest resten av veckan och lär väl inte synas till före sent på söndag kväll. Det är som ni förstår långt ifrån praktiskt om man vill träna men samtidigt har två barn i knapp skolålder att ta hand om. Jag funderade ett tag på att ta helt ledigt fyra dagar framåt, men ändrade mig ganska omgående och hoppas istället på att köra ett supersnabbt pass på gymmet imorgon. På lördag tänkte jag vara optimist och lyfta in cykel plus trainer i huset. Det kan gå hur som helst, men jag räknar med att 30 minuter är bättre än total uppgivenhet. Söndag borde det ju vankas distans men det lär det inte bli. I bästa fall kan det bli ett kort utomhuspass tack vare eventuell barnvakt, men i sämsta fall får det bli ett trainerpass eller något corepass eller något sådant.

Att hålla på med sådana här kompromissdagar med halvdan träning blir man ju inte världsmästare av, men tyvärr är det vardag när man har många olika roller att balansera. Tänk vad snabb och snygg jag skulle bli om jag skulle kunna träna närmare 10 timmar i veckan!

Kommentera

