Vinterträning

Egentligen för trött för att skriva något men det har varit en fin träningsdag och sånt måste man berätta om på sin blogg. Benen var småsega efter gårdagens rinkbandy men när jag fick börja dagen med 40 minuter cykelpendling i vinterförhållanden kändes det bättre.

Jag hade lyxen att sluta jobbet redan klockan 12 idag så jag körde en timme på gymmet. Inspirationen är väl aldrig på topp när jag befinner mig just i gymmet men jag körde väl på i alla fall. Det här är ointressant men eftersom jag inte orkar föra träningsdagbok nämner jag här att jag gjorde benpress(varianter), marklyft, utfall, vadpress, latsdrag, bänkpress, test av militärpress och ett par övningar jag glömt. Det är väl knappast någon överraskning att jag känner mig ganska bekväm med benpress men pinsamt obekväm med bänkpress.

Efter en timme på gymmet skarvade jag i med en timme hempendling. Vädret var helt kanon (föreställ er ett tunt snötäcke och några minusgrader toppat med gnistrande sol) och det var skönt för gymmisärkroppen. Men ett par gånger fick jag lite nära döden-upplevelser på grund av kombinationen Race King och spårig is.

Nu är jag rejält trött och det är väl tveksamt om det ska tränas i morgon. Men om frun tillåter blir det kanske ett kort och lätt pass på trainern.

3 thoughts on “Vinterträning

  1. zxninja skriver:

    Aijabaija, ingen cykling efter gympasset!!! Cardio kills your Gainz!!!

    • vagcyklist skriver:

      Njaaa…jag har läst att det är si och så med att cykla direkt på men när det passar gör jag det i alla fall. I vanliga fall sippar jag nog bara protein ur shakern och sitter i soffan och ser på crossfitvideon på youtube.

  2. lövis skriver:

    Låter lite bekant detdär om gymmandet. (inte zxninjas inlägg)
    Benövningar går väl någotsånär samt diverse dragövningar med armar, (säkert har skidåkande hjälpt lite). Men bänkpress, det är fan tortyr. Allt mera än stången känns nästan omänskligt.

Kommentera

