Bloggstiltje

Det är glest mellan inläggen på den här bloggen just nu. Egentligen vet jag inte varför det blivit så senaste veckorna men jag antar att jag lever livet till fullo och då blir det magert med inlägg.

I brist på annat kan jag meddela att att träningen flyter på. Jag cyklar för lite just nu, men i övrigt kan jag inte klaga jättemycket. Senaste två veckorna har i stort sett innehållit ett distanspass och ett kort pass på helgerna följt av två gympass, ett rinkbandypass och ett superkort och lätt trainerpass inne i veckorna. Tyvärr blir det lätt så att gympassen görs på bekostnad av cyklingen, men samtidigt är det ju oktober just nu och cykla hinner jag nog senare i vinter också.

Men jag cyklar ändå ibland, så jag klagar inte alls egentligen. Till exempel ikväll ska jag köra ett riktigt lätt pass på trainern (45 minuter lååååångt under ftp) och imorgon ska jag utomhuscykla några timmar.

Bloggkollegan Pettsson köper både wattmätare och bancyklar på löpande band och jag vill inte vara sämre. Därför köpte jag detta för 20 euro inklusive frakt av en typ som ville bli av med det:

IMG_0479.JPG

Det är alltså dags att ta steget in i nutiden och börja köra med tätningsvätska nästa år. Enda nackdelen med detta är att jag troligen måste köra med något annat än Continentals däck nästa år. Men det ska väl gå att hitta bra ersättare. Jag velar lite mellan Specializeds Renegade/Fast Trak i 1.95 och Schwalbes Rocket Ron/Racing Ralph i 2.25.

Kommentera

