Dagens outfit och min första bloggselfie

image

Som ni kan se hade jag fingrar i vägen och det blev allmänt kaos när jag skulle fotografera mig själv. Av drygt 10 försök blev den här bäst. Jag måste helt enkelt träna på det här med selfies om jag ska kunna fortsätta som bloggare.

Som ni kan se på bilden hade jag på mig mina nya Löffler Windstopper Softshell. Efter några vintrar med Campagnolo (kalla) och Pearl Izumi (varma men smidiga som 5 mm neopren ungefär) ser jag fram emot att testa dessa. Som ni kan se är storlek 54 bra längd för mina 91 cm ben men jag borde sy in dem lite har jag på känn eller börja med massivt tunga knäböj. Jag matchade detta i bästa älgjägarstil med min jacka Mavic Vision. Jackan är verkligen kanon i före runt noll grader och även om den ser på gränsen till ful ut så är det ju en fröjd att veta att man syns för bilisterna (och halvblinda gamla älgjägare) i alla fall. Enda smolket i glädjebägaren är att ryggfickorna gärna skulle få vara en storlek större.

Färden blev kort men gick på gamla bekanta grusvägar. Det var hur mysigt som helst på alla sätt. Jag såg till och med några snöflingor vilket kan vara ett tecken på att det inte är sommar längre.

Kommentera

