Biff

Det är höst och därmed dags att bli biffig, dricka proteinshakes och ta gymselfies. Men vis av erfarenhet tog jag det lugnt på hösten första gympass. Jag var dålig men körde lite marklyft, benpress och knäböj med lätt stång. Dessutom några övningar för överkroppen för att komma igång lite. Jag tog det extremt lugnt och trivdes ganska bra. Jag hade sällskap av en kollega och med sällskap går det mesta bättre. Planen är att gymma 1-2 gånger i veckan fram till nyår och förhoppningsvis också göra det och inte bara hitta på saker för bloggandets skull. Om jag kan gå imorgon blir det ett nytt pass då igen.

Tyvärr tog jag ingen gymselfie men föreställ er en mänsklig variant av en sådan där ko som man tillverkar av en kotte och några pinnar. Fyra pinnar för armar och ben och en tallkotte som kropp och försök sedan föreställa er att en sådan figur gör marklyft.

4 thoughts on “Biff

  1. Martin skriver:

    Vilken tid gymmar du imorgon? Kunde tänkas hänga på ifall jag vaknar i tid och orken finns.

    • vagcyklist skriver:

      Ja, du är ju ledig! Om allt går som det är tänkt, vilket det sällan gör så borde jag hinna dit till typ senaste 12.45. Det blir relativt kort pass tror jag för lär ju inte kunna gå imorgon….

      • Martin skriver:

        Ok, var just ut på ett väl ambitiöst löppass så inte alls säker mina ben bär mig imorgon heller. Om jag dyker upp så kan vi ju åtminstone sitta och beklaga oss högt och länge åt andra gymare.

      • vagcyklist skriver:

        Jepp! Låter som en plan. Är rädd att jag får skippa ben imorgon utan får helt enkelt satsa på överkropp eller gymselfies.

Kommentera

