Ich bin ein löpare

Tre gånger i året brukar jag snöra på mig löparskorna. De senaste två åren har de gångerna infallit i samband med att jag befunnit mig i Turkiet. Mina möjligheter att småningom starta en framgångsrik löparblogg på turkiska är alltså väldigt stora.

Som ni kanske räknat ut blev det löpning denna morgon. Premiär för året! Jag tyckte att jag var jätteduktig som sprang ända till centrum av gamla Side och jag har väl knappast någonsin varit så uttråkad på ett träningspass tidigare i år. Utsikten var fin och så vidare men vad gäller själva aktiviteten (röra på armar och ben och förflytta sig framåt) finns det knappast tråkigare. Men strunt i det, jag har ju gjort grovjobbet nu och eftersom det blev ett monsterpass på hela 35 minuter får jag ju blogga om det.

Tills sist en bild på mina skor. Visst brukar alla löpare ha sina favoritskor på sig när de klipper gräs?
P

IMG_0432.JPG

Kommentera

