I Turkiet

Jag befinner mig i Turkiet för att kolla hur regimen mår. Regimen mår bra kan jag meddela. Vädret är bra, maten är god och hjärnan blir så där härligt mjuk som den brukar bli på semester. Programmet är i princip enkelt: buffet tre gånger om dagen, strandhäng eller poolhäng, core idag/löpning imorgon (upprepas tre gånger) och allmänt slapp leverne.

Hjärnan snurrar på, men det blir mest snömos av det hela. Jag har suttit vid stranden och funderat kring vattenledningar i olika länder (tanken orsakad av att man inte bör dricka kranvattnet här i landet) och så snurrar det på utan att jag riktigt kommer någonstans. Frun är knappast så intresserad av min paralleller till romarrikets undergång så jag låter tanken självdö lite smått. Dagens klaraste tanke var den att jag förvandlas till en typisk huvudrollsinnehavare i valfri Erlend Loe-roman när jag är på semester. Smarta tankar, men med lite naiv slutledningsförmåga och lite dåligt perspektiv (jag saknar verkligen möjligheten att kunna googla samtidigt som jag tänker).

I övrigt snurrar tankarna kring cykelköp. Där är tanken klarare. I princip har jag fått lite distans i och med resan. Jag har fått ner det till två, egentligen tre, favoriter och nu är det mest frågan om att bestämma sig slutgiltigt före jag står där och cyklarna tar slut för modellåret. Som sagt är jag nu klar i tanken och jag är helt säker på att jag kommer att få en minst lika bra cykel till nästa år som jag haft de senaste två åren.

Kommentera

