Trender

När jag läser cykelbloggar och följer med cyklister på diverse sociala medier kan jag skönja några trender. En är att folk börjar rigga upp sina cyklar på en trainer. Helt naturligt med tanke på att det haglat och varit i bästa fall 7 grader varmt idag. Sen har jag börjat märka att det börjat gymmas också.

Allt detta är tecken på att en säsong kommer till sitt slut. Men samtidigt som jag också i viss mån om 3-4 veckor kommer att börja ha gym och trainer i schemat är det viktigt att inte glömma att vintern är lång. Om det blir en normal och därmed kall och eländig vinter är det bra att ha inspiration kvar för gymträning och trainernötande till perioden januari-mars där den verkligen gör störst nytta. Vart vill jag komma med allt detta? Njut av det pissiga väder som vi har nu i september till november för det blir alldeles säkert värre. För egen del tycker jag att det inte finns någon bättre cykelåkning (varning för lögn och överdrifter) än den kravlösa och långsamma som man får företa om fem dagar. Inga intervaller, ingen stress, bara cykelnjutning. Säsongen 2015 börjar inte på långa vägar ännu. Håll motivationen brinnande!

Kommentera

