För mycket av det goda för en förkyld man

Igår blev det fjärde cykelrundan på lika många dagar. Det är inget speciellt, men eftersom det var fyra rundor direkt efter förkylningen (med ganska mycket förkylning kvar i kroppen) så tyckte nog min kropp det var en skitdålig idé att cykla igår. Huvudet värkte och nacken var spänd. Efter att jag hade tiggt till mig lite nackmassage av frun och nästan somnat på vardagsrumsmattan så kändes det helt lagom att gå och sova redan halv 10. Gubbe vid 35 som ni hör.

Om jag hade använt lite logik hade jag kanske förstått att kroppen inte ännu är återställd men när det idag stod rinkbandy på programmet kunde jag inte hålla mig borta. Hur som helst överlevde jag och tog det lite lugnare än vanligt.

Nu blir det i alla fall vila i ett par dagar. Dels för att jag är förnuftig och dels för att frun är borta en massa den här veckan. Mot slutet av veckan tänkte jag cykla landsväg ett par rundor så inte mina ben lossnar vid höften när det ska cyklas motionslopp på söndag.

När ni ändå har kommit så här långt måste jag ju påminna er om att jag har en cykel till salu. Köp den nu (eller tipsa någon ni känner) så lovar jag att på Sju Sjöars köra min första tävling på cirka 18 år med en hardtail. Det kan bli fint det…

Kommentera

