Cykel till salu

Det är dags att sälja en cykel. Cykeln som ska säljas bort är min kära vän Giant Anthem X 29er 1 2012. Den är köpt i augusti 2012 och har rullat ganska sparsamt, på vintrarna inte alls. Cykeln har Sid/Monarch dämpning som är servad hos Fillariosa i sommar.

Farten regleras med ett komplett XT 2×10 växelsystem där vevarna är nya sedan förra sommaren medan kassett, kedja och bakväxelföraren bytts i våras. Bromsarna som saktar farten är ett par Avid Elixir 9 som fungerat klanderfritt (aldrig behövt luftas). Hjulen (inköpta våren 2013) är ett par Hope Hoops med Hope Evo nav och Crest fälg (på bilden ett par andra hjul). Däcken, Racing Ralph och Rocket Ron, är en lysande allroundkombo som funkar till det mesta. Styret är i kolfiber och av märket Rose (660 mm brett och cirka 155 gram lätt). Sadeln är en Fizik Tundra 2 som sitter på en kolfiberstolpe från Aliexpress. Sadelstolpen är extremt lätt så därför ger jag också originalstolpen i aluminium på köpet.

Cykeln är i stort sett inte cyklad med på vintrarna. Jag har tävlat ca 15 tävlingar med den, men det betyder också att jag sett till att den hela tiden hållits i bra skick.

Cykeln är till salu redan nu, men helst låter jag pengar och cykel byta ägare först i slutet av september när FM körts.

Kontakta mig på vagcyklist@gmail.com för mera info/pris/provtur.

#giant #anthem #29er #awesome #cycling #igerscycling #training #fitness #fashion #summer #sufferfest

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

One thought on “Cykel till salu

  1. […] Det betyder att det inte direkt finns några prioriterade lopp kvar i år så för den som vill köpa en fin mtb kan jag avvara den redan nu om det finns intresse. Kolla här för mer info. […]

Kommentera

