Dagens tips

image

På grund av regn hamnade jag med familjen i grannstaden på uppköp/förströelse. Vid en affär hittade jag dessa som fastnade i handen (betalade givetvis). Vad har dessa då med cykling att göra? Jo, jag upptäckte att de funkade bra till fläckborttagning på min mattvita vintercykel som har blivit grådaskig.

image

Genom att gnugga med denna svamp plus lite vatten fick jag bort fläckar som inte gått bort med all världens kemikalier. Viss försiktighet är kanske på sin plats men svampen verkar vara skonsam och lacken verkar inte nämnvärt berörd av behandlingen.

Till sist ett halvhjärtat försök till före- och efterbild.

image

Inte jättesmutsig men inte heller jätteren.

image

Vita området närmast fingret har fått sig en omgång. Resultatet är ganska bra även om det inte syns särskilt tydligt på bild.

Kostnaden var moderata 3,49 € för fyra svampar som borde räcka ett par år för allmänt (och lagom pedantiskt) hushållsbruk.

Kommentera

