Trött idiot

Jag har varit vansinnigt trött sedan i lördags. Jag vet inte vad det kan tänkas bero på egentligen. Tahko körde jag ganska hårt också, men då var jag inte speciellt trött. Vilket än en gång får mig att fundera att jag hade mera att ge i den tävlingen?

But first…let me take a bikie!

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Hur som helst borde jag ha mjukat upp kroppen med lite återhämtande rullning igår, men mot bättre vetande var jag lat och gjorde ingenting alls. Detta straffade sig idag när jag körde en återhämtande runda på knappt två timmar. Benen var helt sönderkörda och glädjen var långt borta. Halvvägs in i rundan blev det lite bättre så jag tog mig hem utan att börja gråta vid vägkanten.

Det finns sannerligen inget som är så dåligt för återhämtningen som total vila. Mitt råd: cykla alltid dagen efter en hård tävling/träning.

Benmassakern fortsätter imorgon när det är dags för höstens första rinkbandypass. I normala fall är det inte aktuellt med rinkbandy redan nu men eftersom det är några veckor nu med med inga viktiga tävlingar tänkte jag variera träningen lite för att försöka ha kvar hungern.

Angående helgens tävlingar har jag analyserat alla faktorer och kommit fram till att tröttheten berodde på att jag inte ätit godis på 1,5 månad. Eventuella tillkortakommanden vad gäller det syreupptagande var alltså inte orsaken till något som helst.

Kommentera

