Måndagsdiverse

Jag har provat på det här med lönearbete idag. Som upplevelse var det helt ok, inte lika roligt som semester men ändå fullt överlevnadsbart. Men före det hann jag ju avsluta semestern på bästa vis, nämligen med en:

Ja, ni gissade rätt. Det blev en cykeltur igår. Fantasilös som jag är blir det nog säkert en sådan ikväll också. Det är ju det jag gör och även om jag gör också annat så skriver jag ju mest om det. Ni måste ju tro att jag bara cyklar. När jag i själva verket lägger mest tid på att jobba som legosoldat i Afrika och livvakt åt de rika och kända. Det är så mycket man inte vet.

Till helgen ska det tävlas. I Nivala av alla ställen i hela världen. Huvudet är inte med på detta och kroppen är faktiskt inte heller imponerad av mina planer. Men trots att det lär bli skit och pannkaka av alltihop tror jag att det vore bra att genomlida det. Jag behöver en förödmjukelse och rensning inför nästa månad.

Sen går jag också i cykelbytartankar. Det är skogshojen som viskar åt mig att den vill flytta bort. Som alla vet ska man ju släppa saker och ting fria om man verkligen älskar dem. Men detta är förenat med försäljning, förhandlande och mycket efterforskning. Är jag redo för detta? Behöver jag ens byta? Ska jag stå på en startlinje nästa år? Är det värt pengar och tid? Allt detta är frågor som borde besvaras i något skede. Klart är i alla fall är att det är dyrt att hålla cyklar i skick (men det kan jag leva med för cykla vill jag) men vill jag också lägga pengar på bensin och startavgifter? Nu har jag faktiskt inte lagt ut några enorma summor på tävlingar i år (blir väl drygt 300 euro sammanlagt i startavgifter som ett exempel) men visst blir man fundersam om det kanske kunde gå att ordna på ett smidigare sätt.

Kommentera

