Varma, lata dagar

Du simmar ur bild!

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

”Du simmar ur bild!” (Avdelningen obskyra citat)

Det har varit mera bad än blodssmak i munnen senaste dagarna. I måndags rullade jag ett par timmar medan jag igår inte ens hann från stranden i tid för att köra fartlek med klubben. Men strunt i det för jag lyckades backa min anmälan till helgens Botnia Mtb. Delvis är det ett skönt beslut för då får jag i lugn och ro ta mig till min gode väns bröllop utan att första stressa ihjäl mig. Men samtidigt känns det lite synd att stå över när benen är bra och startlistan inte heller är så lång som jag hade trott.

Men det kommer fler tävlingar…t.ex. nästa vecka när jag ska cykla i en triathlontävling. Alltså jag ska bara cykla, inte hålla på med massa simmande och löpande. Jag tror vi har ett hyfsat lag (åtminstone på sim- och löpsträckan) så det kan bli skoj.

Kommentera

