Redo för Tahko?

På lördag är det återigen dags för Finlands största terrängcykellopp. Jag pratar givetvis om Tahko MTB. Tidigare år har detta lopp varit stora målet men i år har jag inte planerat in något huvudmål utan tar loppen som de kommer. Jag hoppas givetvis få ett bra lopp med en bra kropp utan några större problem. Tids- och placeringsmål sätter jag alltså inte. Men jag kan väl inte påstå att jag vore nöjd med en sämre prestation än 2011 och 2012. Men som jag märkte ifjol är det små marginaler (för den som följt min blogg så vet ni att jag kom några meter in i loppet före det var över). Vad gäller kroppens skick så kan jag väl säga att det är sådär. Det är absolut inte jättebra ställt men inte heller bedrövligt. Min favoritnaprapat Hult tog hand om min rygg/höft idag så förhoppningsvis fungerar allt som det ska på lördag. Jag har nämligen till och från problem med något som kallas för piriformis vilket gör höften snedroterad (eller vad som är höna och ägg är svårt att veta) och dessutom hamnar ischias i kläm vilket ibland leder till att jag dels blir lite kraftlösare i vänster ben och dels blir lite sjuk i ryggslutet/höften vilket givetvis inte är praktiskt. Men jag har börjat hitta sätt att stretcha och rehabba det så jag lever på hoppet. Men det ordnar sig säkert på sikt. Vad gäller Tahko hoppas jag på bra huvud, fina ben, samarbetande rygg och en cykel som fungerar. Det är en lång önskelista men kanske tomten kommer tidigt i år?

Kommentera

