Imorgon ska det motioneras

Imorgon ska jag och tre andra från klubben hela vägen till Jyväskylä för att besöka Laajavuori XCM vilket är en deltävling i långloppscupen här i landet. Jag känner mig lugn och avslappnad och har ingen press på mig själv att prestera något speciellt. Jag hoppas på en bra känsla och ett positivt huvud. Tävlingen kommer att erbjuda utmaningar i form av lerbad, +8 grader och 1500 höjdmeter på ca 60 km lattjolajbanscykling. Jag siktar inte direkt på full gas utan hoppas mer på en förmånlig bränsleförbrukning från min 1.4 liters motor.

Vem vinner? Tja, Miettinen startar inte och Vastaranta är ute i Europs och Repo är kanske på EM nu? Men jag säger Repo, Tähti, Ojala.

One thought on “Imorgon ska det motioneras

  1. Matti skriver:

    Lycka till!

Kommentera

