Tillbaka i/på sadeln

Förutom att jag hade lite stumma ben på grund av dåligt tränad, trött och lat så var det en ganska fin snabbrunda på timmen som fick inleda mitt nya liv som vältränad, pigg och flitig. Jag cyklade med dubbelklinga igen vilket har sina för- och nackdelar vilket jag ska berätta mer om en annan gång. Grötberget var torrt och fint vilket fick mig att känna mig duktig. När jag svängde vid Grötberget kunde jag konstatera att det är fint på landet:

Till sist cyklade jag till mig ett KOM vilket var segt men det gick väl det också. Lungorna sved och benen stumnade men det blir ju bättre. Låt mig bara träna ett par veckor så flyger jag nog fram småningom.

På tal om att flyga fram borde jag tävla inkommande helg men ska jag tävla i skogen blir det Laajavuori i Jyväskylä med en bit över tusen höjdmeter/60 km i fyra plusgrader, regn och lera. Jag funderar lite smått på att skippa den misären och bege mig till Kauhajoki och köra en cuptävling på landsvägen på söndag istället. Ikväll borde jag bestämma mig angående landsvägsloppet. Jag får väl se vad det blir.

Kommentera

