Om man har en blogg är det ingen som tror på en

Alltså som jag hade anat tror ju ingen på en när man på en blogg säger att man är sjuk. Därför fick jag tydligen besök imorse av ett stort gäng med friska cyklister. Min pågående dammsugning togs säkert som ett friskhetstecken. Till mitt försvar vill jag säga att jag dammsuger hela tiden.

Det ska erkännas att gårdagens lätta pass svängde kroppen till det bättre och därför blev jag lite sugen på att cykla jag också. Jag har inte hunnit köra långa intervaller alls i år egentligen så jag försökte köra ett varv runt Brahebanan med lite tryck i benen. Jag blev tvungen att sakta in för ett sällskap med lösa hundar och körde fel i en tvär kurva men annars hade jag inga större missar. Känslan var dock bedrövlig och det kändes lite som när man med bilen kör 80 km/h i tvåan. Jag hade som ni förstår hyfsad fart med inget riktigt tryck. Jag siktade på en tid kring 19 minuter och blev därför förvånad när jag fick en tid på 17:11 vilket blev nytt KOM på Strava och också 10 sekunder snabbare än mitt snabbaste varv på förra årets tävling. Kul att kunna pressa sig hyfsat på träning även om jag kände mig som en sömnig stövare som blir dragen i ett koppel.

image

Är jag frisk nu då? Det återstår att se. En enda intervall säger inte så mycket om någonting. Idag hade jag inte kunnat skarva i med två varv till i hård fart men under kan ju ske. Det är inte så kul heller att köra ensam så kanske fartuthålligheten kommer med tävlingsmotivationen.

2 thoughts on “Om man har en blogg är det ingen som tror på en

  1. Tommy skriver:

    He var orginalvideon ja kom ti tänk på…

Kommentera

