På väg utför

Jag blir alltid mest inspirerad att skriva när jag blir sjuk. Det känns som om det finns något att rapportera då i alla fall. Jag är i alla fall sjuk, även om det må vara ointressant. Jag har hostat mig genom natten och hela huvudet är fullt av snor. Men det är som det är. Nästa tävling är först på söndag och även om jag knappast kan prestera mitt bästa där så vill jag i alla fall starta. Dels för att få en tävling i kroppen och dels för att jag gärna kör lokala tävlingar om/när de ordnas. Idag är det tisdag och om jag har is i magen och tränar smart (dvs väldigt lite) kan jag kanske bli frisk. Men det får bli några trainerpass under veckan eftersom det känns som ett rimligare alternativ när man ska tillbaka efter en förkylning, speciellt med tanke på vädret. Vädergudarna tyckte att det fick räcka med högsommarvärme och bytte helt enkelt ut finvädret till fulväder.

Kommentera

