Kassa cyklister of the world, unite and take over

Det är ju bedrövligt det här hur dålig man kan vara ibland (eller hela tiden). Gårdagskvällen var vädermässigt fin och Danke gav mig en liten lektion hur man ska cykla snabbt i terräng. Jag måste nog erkänna att det var helt ok prestation från min sida samtidigt som Danke var supersnabb och smidig (ärligt talat vet jag inte för jag såg honom knappt). Nu hör det ju inte till mina styrkor som terrängcyklist att cykla i terräng, men jag borde nog fila lite mer på de där eländiga stigarna vid Dalapottberget och Reijos stuga. Det är inte världens lättaste stigar och jag har väl inte direkt nött sönder de stigarna med min närvaro så en relativt stor uselhet är väl bara något som jag kan förvänta mig. Men det finns tid och det finns hopp. Dessutom gick det bättre på andra sidan Pörkenäsvägen och där upplevde jag att det gick bättre utan att jag blev direkt sönderkörd. Totalt sett blev min kväll en succé med städning, biltvätt, gräsklippning, klädtvätt och då till sist två timmar cykling. Det var fint det. A for effort and B for delivery / C for devotion.

7 thoughts on “Kassa cyklister of the world, unite and take over

  1. MrL skriver:

    Don´t worry. Förutsättningen för att köra på limiten på de stigar vi plöjde genom är att känna till dem. Det hade du bara glömt för tillfälle. Plus får du för det fina skuttet där gubben graciöst svävade över diket med bron medan Gianten dök ner i gyttjan. STYLE !!

  2. lövis skriver:

    Mörkandet av tävligsform inför Brahe MTB kan härmed förklaras inlett! 😀

  3. MrL skriver:

    Lövis/ han hade garanterat putsat ditt ReijoKOM om inte vägvalet ställvis varit halvklantigt. Passa dej/er jä…t noga

    • vagcyklist skriver:

      Danke skojar bara. Jag vill ju understryka att det var just på ”fastlandssidan” av Pörkenäsvägen jag hade problem. Dalapott, Reijos…ja, till och med Lövbackavägen kändes svår.

  4. maku skriver:

    Ahaa….storformen håller på att infinna sig. Jag hade redan min formtopp, så va kan man….

Kommentera

