Stolpe in

Dagens pendling var den kanske sjätte för läsåret. Fint var det att snurra en timme på grusvägar på morgonen för att på kvällen hinna med det samma kryddat med lite stigar. Stigarna gick bra! Jag var glad! Positiv! Trodde på mig själv! Självkänsla! Rikssvenskt humör! Men 34 fram med en 11-34 kassett kräver nästan mer än jag kan ge.

Dessutom blev dagen inte sämre av att jag lyckats knåpa ihop ett baknav med nya lager. Danke hjälpte mig att riva och otippat (men sant) lyckades jag knåpa ihop allt igen. För den som har Funworks N-light nav (och det finns många bara här i trakten) kan jag meddela att man ska ha tre stycken 6902 och ett 6802. De finns på Actionsports för 9,99/styck eller för 66 euro på Wikro (jepp, jag svalde nästan tungan av chocken).

Kommentera

