Jag fann Alexander Stubb i en snöstorm

Det är ett val på gång och i motsats till alla andra politiker som står på torg i kostym eller tuulipuku har Alexander Stubb valt att cykla en del sträckor som en del av kampanjen.

Alexander Stubb.

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Han är ju känd för att vara en duktig cyklist och triathlonist förutom att han är en av Finlands mest kända politiker. Även om jag kanske inte är någon samlingspartist i själ och hjärta (jag är inget alls politiskt vilket givetvis är lögn och okunskap) kan jag bara konstatera att karln har karisma och att han var hur trevlig som helst. Eller som den gode Gary Fisher sa: ”Anyone who rides a bike is a friend of mine”.

Alexander Stubb i snöstorm.

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Jag satt en stund och cyklade bredvid honom och även om det hade varit intressant att diskutera EU, Nato eller skattepolitik pratade jag mest om hur han hinner med träningen. Med 120 resdagar per år krävs det en hel del planering för att få träningen att fungera. Det var intressant att höra om hur han byggt upp sin träning med hjälp av flera coacher, fystränare och till och med en näringsterapeut.

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Ett stort gäng följde med honom stora delar av hans runda på 140 km men jag är tyvärr allergisk mot att cykla i snöslask så jag körde bara en kort runda idag. Min initiala plan var ju att vila idag men lite aktiv vila har ju inte skadat någon.

2 thoughts on “Jag fann Alexander Stubb i en snöstorm

  1. Anna skriver:

    Jag kände igen din cykel så nu fick jag se dig live, (och Alex förstås!) Vädret var inte så kul idag nej.. H hon som svängde om vid Staffansnäs för att ta en varm dusch

Kommentera

