Sinnessjukt trött av distans

Det var en blåsig och kall runda som mötte mig och Dan idag. Jag kände av en viss ackumulerad träningströtthet så det var inte många meter som kom av sig själv ikväll. Jag fick i alla fall nästan 3,5 timme träning men det var med sega ben. Hammaren var inte så långt borta. Men jag summerade senaste nio dagarna (sedan jag var magsjuk) och det har blivit nästan tjugo timmar cykling. Inte mycket jämfört med folk som verkligen tränar men hyfsat av mig med jobb, småbarn, en vilodag, två ganska hårda dagar och ingen dag över 3,5 h. Enstaka volymdagar lyfter ju träningssaldot avsevärt men nu har jag bara varit flitig. Spontant vill jag vara superlat nästa vecka och så får det bli. Mot slutet av maj ska jag ha en liknande vecka är det tänkt. Om detta leder till något bra låter jag vara osagt men jag hoppas ju givetvis.

Kommentera

