Misärkyla

Tyvärr kunde jag inte cykla skog med de andra glada cyklisterna idag. Frun är på jobbresa och det krävdes lite konstigt arrangerande för att få lyckas träna den här helgen. Men barnen ville och sova över hos mina föräldrar så jag for dit med dem, var där en stund, lämnade bilen hos mina föräldrar, cyklade en runda på hemvägen och planerar att cykla tillbaka imorgon bitti när jag hämtar hem dem. Allt detta låter ju bra på pappret och det var det också första två timmarna av rundan på hemvägen. Men förutom att det var kallt och blåsigt redan från början föll temperaturen med 5-6 grader efter två timmars cyklande och sen kom regnet…och snöslasket. Jag blev genomvåt på några minuter och började frysa som en hund. I ett skede satt jag och hackade tänder som en riktig seriefigur.

Hem kom jag i alla fall till sist och nu efter en kvart i duschen och en halv timme under en filt i soffan känns det väl någorlunda men där ute i regnet och misären funderade jag nog lite på om det är så hemskt roligt att cykla i regn och snöslask. Svaret blev väl ganska bestämt nej.

Kommentera

