Föreställ er en rubrik

Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter. Träningsmässigt har det varit en ok dag i och med att något gjorts, men givetvis inte tillräckligt. Jag hade hoppats på lite backintervaller men när det blev ont om tid valde jag trainern igen, delvis för att vara tidseffektiv och dels för att jag ville testa nya sittpositionen (2 mm högre, 2 mm längre fram). Typiskt nog fick jag meddelande via Strava att mitt KOM vid lokala backintervallsbacken slagits med ett par sekunder. Jag har svårt att kunna replikera på detta tror jag och att folk håller på att slå KOM till höger och vänster redan nu under vintern känns ju skrämmande. Men som vanligt får jag lyssna till min egen kropp och fortsätta som jag tänkt.

På att om att lyssna på kroppen så sa den att den var lite sliten idag. De halvkorta intervallerna jag körde bet bra och även om jag som vanligt hade orkat fler så hade redan 15 watt mer tagit död på mig och dubbelt längre intervaller på dagens intensitet hade aldrig gått. Får väl se det som att jag prickade ganska rätt då.

Imorgon blir det kallare igen vilket också är fint, för då blir det fina förhållanden i skogen. Om jag orkar/vågar/ids plockar jag ut min Anthem.

Kommentera

